#9 U Běhání Jsem Si Jednou Opravdu Sáhla Na Dno – Pája Sedlářová

12 Shares

Jedno běhání to změnilo

Běhání pro mě bylo tím posledním, čemu bych se chtěla věnovat. Pak jsem jednou s bývalým přítelem vyběhla a zjistila, že mě to neskutečně baví. Probíhat lesem mezi stromy, nechat krajinu kolem sebe a za sebou plynout. Zanedlouho na to, jsem si zkusila svůj první závod, který měl 65 kilometrů. Chtěla jsem si dokázat, že na to mám a že to zvládnu. Moc jsem nepřemýšlela nad tím, že budu muset 65 kilometrů běžet a že je to docela dálka. Prostě jsem do toho šla.“

běhání běhat

Sáhla jsem si na dno

Takový začátek se sportem můžeš mít i ty, stejně jako Pája. Dnes se Pája kromě běhání taky věnuje lezení po skalách a lezeckých stěnách. Sport je teď neoddělitelnou součástí Pájina života a já ji velmi obdivuji v tom, kolik ho za týden dokáže stihnout. Kromě běhání a lezení, které patří mezi její hlavní lásky, chodí taky plavat a občas se zúčastní závodů v běhu.

„Beskydská sedmička mi ukázala, co je to sáhnout si na dno. Byl to závod, kdy jsem si na dno opravdu sáhla. Běžely jsme ho s kamarádkou a byl dlouhý 95 kilometrů. Dva dny před závodem jsme měly hodně vytížené, kdy jsme dělaly kurz instruktora. Noc před závodem jsme dobře nespaly a všechno se to na závodu odrazilo. Už na 15 kilometru jsem si sáhla na své dno.“

Páji vypověděly nohy a její energie byla na bodě nula, když ji a její kamarádku čekal ještě jeden výstup na horu a zase zpět dolů. „Musely jsme vyjít jednu horu, abychom se dostaly do místa, kde nám jeli na pomoc rodiče, kteří byli už pár hodin na cestě zpět domů.“

Nepodceňuj přípravu

V tuto těžkou chvíli Páju podržela její kamarádka, která s ní společně závod běžela. Beskydskou sedmičku Pája zakusila ještě jednou. Tentokrát si dala pozor, aby byla odpočatá a nic včetně kvalitního jídla nepodcenila. Kvalitní spánek a strava má na jakýkoliv sport a vůbec fungování člověka v běžném životě velký dopad. Proto by pro nás mělo být klíčové nejen jak se stravujeme, ale taky spíme, jakou kvalitu vztahů kolem sebe máme a to, jak dokážeme pracovat se stresem.

běhání běhat

Být v běhání začátečníkem

Pokud s běháním začínáš, tak Pája doporučuje se vyhnout teniskám na běhání s odpruženou patou. V takových teniskách pata „zleniví“, protože ti udržuje komfort pro patu, kterou nevyužíváš, což později může vést ke zranění. Místo toho Pája doporučuje prstové boty, které tě naopak naučí chodidlo správně používat a našlapovat naprosto jinak, než v klasických teniskách.

Jak sama říká, díky prstovým botám se naučila na chodidlo našlapovat jinak a využívat při chůzi celou jeho plochu. Boty má jak na běhání, tak na městské chození ve formě prstových balerín. Na prstové boty se podívej níže v odkazu a nezapomeň si pustit celý podcast s Pájou, který na tebe čeká.

Na prstové boty, která Pája doporučuje, se můžeš podívat tady.

Poslechni si celý podcast

 

Přehrát si jej můžeš i na YouTube


For Mimi by Twin Musicom is licensed under a Creative Commons Attribution licence (creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Artist: www.twinmusicom.org/
Whatdafunk by Audionautix is licensed under a Creative Commons Attribution licence (creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Artist: audionautix.com/

12 Shares

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *