Nízkosacharidové Stravování pro Hubnutí a Zdraví Pavla Hlavičková

Už ani nevím, kdy jsem narazila na facebookovou skupinu nízkosacharidové stravování pro hubnutí a zdraví. Pravděpodobně to bylo díky některému z rozhovorů s hostem, který mě k této skupině prolinkoval. Znáte to. Spojíte se s jedním člověkem a tím se vám otevřou další dveře. Další dveře ke skvělým lidem a jejich příběhům.

Nízkosacharidové stravování

Jedním z těchto lidí je Pavla Hlavičková. Zakladatelka facebookové skupiny nízkosacharidové stravování. Její vroucný přístup si mě získal na první dobrou. Přesně si pamatuji, jak jsem četla její odpověď na jízlivý komentář jedno z členů skupiny. Při dočtení mě zalil pocit, že ta ženská musí obměkčit i největšího rypala.

Veškeré její příspěvky a komentáře ve skupině, ale taky na Pavliných webových stránkách deliketo.cz, jsou od srdíčka. To je taky velké gró skupiny nízkosacharidové stravování. Pavla skupinu založila na vzájemné pomoci, ne kritizování. Chápe, že člověk který se změnou ve stravování začíná, toho zřejmě hodně neví, a když už ví, tak pravý opak, než je pravdou. A proto tato skupina. Lidé se ptají, vzájemně se motivují, hledají informace a šíří je dál. Žádná kritika, žádný posměch, žádné hádky. A to se mi na této skupině, kterou Pavla založila, moc líbí. Patří ti jedno velké dík, Pavli.

Základ ve stravování je pořád stejný

S každým, s kým jsem se doposud bavila, mi potvrzuje jedno základní pravidlo. Pokud budeme jíst základní nezpracované potraviny a jídla připravená z nich, tak jsme na dobré cestě. To jestli budeme jíst víc sacharidů, bílkovin nebo tuku, než někdo jiný, je už na každém z nás. Každému tělu vyhovuje něco trochu jiného a nejlepší strategie jak to zjistit, je zkoušet a upravovat. Zkoušet to můžeme pomocí různých eliminačních a terapeutických diet, jako je třeba GAPS dieta. O té jsme se společně bavily s Janou Dell Plotnárkovou a Žanetou Kremsa v tomto rozhovoru. 

Za vyzkoušení rozhodně stojí taky program Whole30, u kterého se na dobu 30 dní vyřazují nejproblematičtější potraviny a po 30 dnech se zase zavádí. Při opětovném zavádění člověk pozoruje, jak na jednotlivé skupiny potravin reaguje. Rozhovor o Whole30 si poslechni tady s Míšou Luňáčkovou, známou jako Yummy Mummy Foodie.

Co nového se dozvíš

V našem rozhovoru se dozvíš, co to nízkosacharidové stravování je. Jaké potraviny do tohoto stravování patří, jaké se naopak vyřazují a proč. Zjistíš, proč je pro nás efektivnější brát energii z tuků namísto ze sacharidů. Pavla ti řekne, jak se dostat na zásoby tuku, které jsou uložené v těle a ty spalovat. Podíváme se taky jak naše tělo ovlivňují hormony a hlavně jejich nerovnováha v těle. Co se s námi děje, když máme vysokou hladinu inzulínu a proč by tě to mělo zajímat. Všechny tyto odpovědi najdeš v rozhovoru s Pavlou Hlavičkovou.

Pavlu Hlavičkovou najdeš

Na jejích webových stránkách deliketo.cz, podívej se na ně tady. Pavla pořádá taky přednášky o nízkosacharidovém stravování. O nadcházejících se dozvíš na deliketo.cz nebo ve facebookové skupině nízkosacharidové stravování.

Pavla je taky zakladatelkou a správkyní facebookové skupiny Nízkosacharidové stravování pro hubnutí a zdraví, kterou najdeš tady.


Práva na hudbu, kterou slyšíš v podcastu. Jen kdyby nebylo jasno, co to je a proč to sem dávám.

For Mimi by Twin Musicom is licensed under a Creative Commons Attribution licence (creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Artist: www.twinmusicom.org/
Whatdafunk by Audionautix is licensed under a Creative Commons Attribution licence (creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Artist: audionautix.com/

One thought on “Nízkosacharidové Stravování pro Hubnutí a Zdraví Pavla Hlavičková

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *