Když méně někdy znamená více

0 Shares

když méně někdy znamená víceTak jako v předchozím článku jsem psala o mé oblíbené zkratce KISS, tak se k ní dnes obracím znovu, ale trošku v jiném znění – „Když méně někdy znamená více“. Se stále větší popularitou týkající se zdravé výživy, hubnutí, udržení si postavy a sportování je také čím dál víc informací, které si můžeme na internetu najít. Jenže to je taky možná ten kámen úkazu. Informací je moc, rozdílných, protikladných a tak se stává, že člověk neví čemu má věřit, je dezorientovaný a to co bylo doporučováno před měsícem je teď úplně jinak. Jako by se nikdo nedokázal shodnout na tom, co je pro naše tělo, vitalitu a zdraví nejlepší. Všichni počítají kalorie, váží, kupují superpotraviny přičemž zapomínají na ty, které mají na dosah. Bedlivě sledují čas, aby udržovali 2 – 3 hodinové intervaly mezi jídly místo toho, aby trošku začali poslouchat to, co nám říká vlastní tělo a žaludek. Někdy se to zdá jako pořádná chemie, člověk neví kde mu hlava stojí. Čemu teda věřit a podle čeho se řídit?

No ono to ani nejde přesně říct nebo dát nějaký výčet, co je pro nás nejlepší už z toho důvodu, že každý jsme rozdílní a každý máme jiné tělo a toto tělo zná každý nejlíp sám. To co vyhovuje jednomu, může dělat problém druhému a naopak. I když až tak černobílé to zase není a pár základních doporučení, od kterých se každý může odpichnout by tu bylo. Proto se zhluboka nadechnout, sfouknout pár řádků a potom se zamyslet jestli mi těchto pár řádků (ne více! :D) může být v něčem nápomocno. A když ne, člověk může hledat dál, inu internet je bezedná studna informací, ne?

Když méně někdy znamená více:

1) Zkuste nesledovat hodiny, které vám podle vás určují jestli máte jíst nebo ne. Jednoduše poslouchejte své tělo a ono už vám řekne kdy má hlad. Tak předejdete tomu, že byste jedli dříve než by se předchozí jídlo ve vašem žaludku stihlo strávit. Ono možná zjistíte, že nepotřebujete tak často jíst 🙂

2) Kupujte méně. Na nákup jedině s plným bříškem. Tak předejdeme tomu, že budeme kupovat potraviny, kterým bychom se normálně při pocitu sytosti vyhnuli. Kupujte základní potraviny – maso, vejce, zeleninu, ovoce, zakysané výrobky, oříšky a semínka, luštěniny a obiloviny.

3) Když se po některém jídle necítíte dobře, jste unavení, spouští vám to chutě na sladkosti např. po obilovinách, jednoduše je nejezte a nahraďte je zdravými tuky např. avokádem

4) Vyhněte se jakýmkoliv zpracovaným potravinám, polotovarům, s přidanými látkami, pšenici, rafinovanému cukru, sirupům, omáčkám a sladkým jogurtům

5) Vyhněte se sladkostem, čokoládám – s výjimkou hořké čokolády s vysokým podílem kakaa, kdy čtvereček ke kafíčku je nádherná laskomina. Když už něco sladkého sáhněte po ovoci nebo sladkosti, kterou si uděláte doma, ale pozor nepřejídat se a jen malý kousek 🙂

6) Pijte dostatek tekutin – nejlepší je čistá voda

7) Zkuste nevážit jídlo a nepočítat kalorie. Z dlouhodobého hlediska je to strašně unavující, nudné a hlavně pro naši hlavu stresující. Naučte se poslouchat vaše tělo, váš biorytmus, vaše výměny energií z jídla a pohybu a váhu nebo kalorické tabulky určitě nebudete potřebovat

8) Ovocíčko hlavně dopoledne milí přátelé (nebo po cvičení), pořád to jsou jednoduché cukříky i když zdravé a plné vitamínů. Hlavně jezte celé kusy ovoce, žádné odšťavené dobrůtky, které nám pořádně zvednou hladinu krevního cukru, protože se ochudíme o vlákninu

9) Jezte pomalu, jídlo si užívejte, nenechejte se nikým a ničím rušit. Dejte na stranu všechna zařízení, která by mohla odvádět vaši pozornost a užijte si tu krásnou chvilku jen vás a jídla. Když jíme pomalu, tak si uvědomujeme každé sousto a také dřív zjistíme, že jsme sytí. Když hltáme, tak často jídlu nevěnujeme pozornost a může přijít pocit toho, že nám ještě v žaludku něco chybí a často se dojídáme, protože pocit sytosti přichází do mozku až kolem nějakých 20 minut

10) Jezte pestře, nejezte pořád dokola ta stejná jídla, po čase je to nudné a žaludek jí očima. Čím barevnější tím víc vitamínů a minerálů a také spokojenosti

11) Když v něčem selžete, ujedete si na něčem, tak se hlavně vnitřně netrestejte. Nejsme přece roboti a sem tam nějaká ne úplně zdravá sladkost nikomu neuškodí. Naopak pocity viny nás stresují a odrážejí se do našeho těla, nálady a hlavně strachu, že zase někdy selžeme

12) Hýbejte se. Využívejte každou možnou chvilku k tomu se hýbat. Pro tělo je poloha v sedě nepřirozená, tělo je stvořeno k pohybu a to, že si dáte párkrát během týdne v posilovně pořádně do těla a zničíte se není špatně (3x hurá za každý pohyb), ale když si pak jdete znovu sednout na zadek ke stolu či do auta a zbytek vašeho týdne prosedíte je trošku škoda.

A protože číslo 13 vůbec není nešťastné ba naopak tak posledním bodíkem bude to, co je pro mě v životě nejdůležitější a dělá každý můj den… Buďte pozitivní, hledejte to, co se vám během dne povedlo, zaměřujte se na pozitivně nabité myšlenky. Tyto myšlenky vás posunou zase o krok dál a i když to zrovna nějaký ten den nebude stát za to, podívejte se na něj s odstupem trošku ze shora a najděte i ty nejmenší maličkosti, které vás potěší 🙂

-h-

 

0 Shares

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *