fbpx

Jak Často Mám Cvičit, Když Chci Zhubnout?

Share on facebook
Share on email
Share on pinterest

S otázkou, jak často cvičit, když chceš zhubnout, kterou zajímá hodně lidí, se často taky spojuje otázka jak dlouho cvičit. Zjednodušeně by se dalo říct, že čím častěji budeš aktivní, tím rychleji půjde tvoje váha dolů. Jenže samotný objem cvičení není jediný prvek, který ovlivňuje to jestli zhubneš a jak rychle zhubneš. Pojď se na to se mnou podívat z více pohledů.

  • je podstatný rozdíl, když cvičíš dvakrát týdně nebo pětkrát týdně
  • jiný vliv na tělo bude mít cvičení, které bude trvat 20 minut a bude „výživné“ a jiný efekt bude mít cvičení,  které bude trvat hodinu, ale bude nízké intenzity
  • jiný efekt na tělo bude mít cvičení, které budeš obměňovat nebo budeš stále cvičit jedno a to samé dokola

Z tohoto výčtu, by se mohlo zdát, že to až tak jednoduché není. Proto jej hoď za hlavu, jdeme se soustředit na to, jak často cvičit, když chceš zhubnout.

Když je tvůj cíl zhubnout

Abys mohl vidět první výsledky tvého snažení, tak ti bude stačit cvičit třikrát týdně kolem 30 minut po dobu jednoho měsíce. To je ta nejkratší doba, kterou musíš podniknout a vydržet, abys začal vidět, jak se tvé tělo mění.

Těch 30 minut by ses měl věnovat silovému cvičení. Počítej s tím, že do 30 minut se vleze i úvodní zahřátí a protažení na konci. 7 důvodů, proč se věnovat silovému cvičení si přečti v tomto článku. Jedním z hlavních důvodů  proč se mu věnovat je to, že ti stačí půl hodiny, kdy rozpálíš své tělo na maximum, které pak bude spalovat ještě dalších x hodin po cvičení.

Když chceš zhubnout rychleji

Pokud toužíš zhubnout rychleji, tak není nic jednoduššího, než zvýšit počet cvičení během týdne. Začal jsi se cvičení třikrát týdně? Přidej další dvě a výsledky budou rychlejší.

Často cvičíš, ale přesto se ti nedaří zhubnout?

Pravděpodobně jsi podcenil výživu. Můžeš cvičit jak urvaný, ale pokud tělu nedáváš tu správnou stravu, tak tvoje výsledky budou jen poloviční nebo vůbec žádné. Důvodem může být taky držení nějaké diety, u které máš přílišnou restrikci v příjmu potravin. Pokud cvičíš často a hodně a dáváš svému tělu málo živin, z kterých má regenerovat, kvůli držení nějaké diety, tak tohle taky není správná cesta, jak zhubnout.

Cvičení má být zábava, ne mučení

K tomu abys zhubl nepotřebuješ žádnou dietu, ani trávit nespočet hodin mučením v posilovně. Cvičení by vždycky měla být zábava. Mělo by ti dodávat energii, rozveselit tě a měl by ses po něm cítit fajn.

Postačí ti k tomu silové nebo taky vysokointenzivní, jak jej nazývám já, cvičení, které zzvládneš do 30 minut. Po zbytek dne a dnů v týdnu se snaž hýbat co nejpřirozeněji. Choď pěšky, jezdi na kole, dělej dlouhé procházky o víkendu.

Pohyb není o tom se někde z donucení zavřít a odkroutit si tam hodinu s upřeným sledováním času. Je to o změně životního stylu, který ti přinese úbytek tuku a celkově nový pohled na pohyb a způsob stravování.

Líbil se ti tento článek? Tak o něm nezapomeň dát sdílením na facebooku vědět svým kamarádům. Máš k něčemu dotaz? Zeptej se mě v komentářích.

-h-

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sbíráme cookie pro lepší fungování webu.