Indické Zeleninové Kari s Kokosovým Mlékem

indické zeleninové kari s kokosovým mlékemIndické kari jsem chtěla už dlouho vyzkoušet, ale nějak jsem se sama na jeho přípravu nedokopala. Až přijel jednoho dne kamarád s otázkou jestli nedáme na oběd kari. A bylo to 🙂

Snažím se zkoušet nová jídla, která mě zasytí, aniž bych musela použít maso nebo mléčné výrobky. Jedním z těchto jídel je indické kari, které nám prvně připravoval kamarád, když u nás na Letné nocoval. Bylo bez masa. Jen se zeleninou a jak jinak než s hromadou koření. To by nebyla ta pravá indická. 

Poprvé, když jsem jej vařila už sama, jsem do něj přidala kokosové mléko, které se hojně v indické kuchyni využívá. Prvně jsme na něj nějak zapomněli a kari bylo bez něj, ale i tak výtečné.

Ingredience

množství zhruba pro 2 porce, velikost hrnečku odpovídá klasickému z IKEI

  • 3/4 hrnečku bio kulatozrnná rýže natural od Bioharmonie (můžete použít i jinou dle vaří chuti)
  • 1/2 hrnečku červené čočky
  • středně pálivé kari koření (najdete ve zdravých výživách nebo velkých obchodních řetězcích s potravinami pod názvem Mild Curry Powder – mírně pálivé/Hot Curry Powder pálivé, kari lze koupit i v pastě, stupeň ostrosti záleží na vaší chuti)
  • kokosové mléko – já použila Franz Josef
  • 5 stroužků česneku
  • 2 cibule
  • směs mražené zeleniny hrášek, kukuřice, mrkev, fazolové lusky
  • olivový olej
  • sůl, pepř

Postup

Do hrnce si dáme vařit propláchnutou rýži. Vaříme podle druhu rýže. Já jsem kulatozrnnou natural vařila zhruba 20 minut a na posledních 10 minut k ní přidala propláchnutou čočku a dovařovala společně. Ušetříte tím umývání jednoho hrnce navíc :).

Během vaření rýže si očistím cibulku, kterou nakrájím nadrobno a osmahnu na olivovém oleji. K osmahlé cibulce přidám mraženou zeleninu a nechám společně chvilku dusit, dokud není zelenina měkká. Poté přidám vrchovatou polévkovou lžíci kari koření. Promíchám spolu se zeleninou a cibulí, kdy se chutě krásně propojí a nakonec do směsi přidám zhruba polovinu plechovky kokosového mléka (před jeho přidáním do směsi jej promíchejte lžící).

Kokosové mléko celkovou celkovou chuť jídla hodně zjemní, i když je pořád pikantní. Kari nechám ještě chvíli dusit a poté, co se rýže společně s červenou čočkou dovaří přidám k zeleninové směsi.

Takto necháme ještě chvíli probublat a těsně před podáváním přidáme propasírovaný česnek a podle chuti přidáme pepř a sůl.

Jídlo ideální do chladnějších dnů, kdy směs koření kari krásně rozehřeje tělo i ústa.

Připravte si kapesník a dobrou chuť.

-h-

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *