fbpx

Chia Pudink Pro Mlsné Jazýčky

Share on facebook
Share on email
Share on pinterest

Taky vás někdy honí mlsná, ale nechcete sahat po průmyslově vyrobené sladkosti plné cukru? Mám pro vás dobrotu, jejíž příprava vám zabere minimum času. Jmenuje se chia pudink. Potřebujete na něj jen dvě ingredience, přičemž obě dvě jsou nahraditelné. Takže pokud nemáte jednu, můžete ji vyměnit za druhou na naopak.

Pamatuji si jeho první přípravu ještě v Brně na studentském bytě. Tenkrát jsme jej využívali taky jako marmošku a přeliv na snídaňovou kaši. Chia semínka obsahují 5 krát více vápníku než mléko, 3 krát více železa než špenát a 15 krát více hořčíku než brokolice. Je to silný antioxidant, který má sytící schopnost, takže nás nenechá hladovými. A dalších mnoho a mnoho výhod, které by zabrali na více než jednu A4.

 

chia pudink

 

Ingredience

  • miska černých ostružin či jiného bobulovitého ovoce
  • 2 PL chia semínek (pokud nemáte, stejnou službu vám udělá i lněné semínko, které ale musíte nejdřív rozmixovat, aby jej tělo poté mohlo zpracovat. Jinak z nás vyjde neporušené ven)

Postup

Ostružiny nasypeme do nádoby od ponorného mixéru a rozmixujeme dohladka. Komu vadí semínka z ostružin, tak může vzniklou kaši přecedit přes jemné sítko. Do misky dáme dvě polévkové lžíce chia semínek a zalijeme ostružinovou směsí. Misku zaděláme fresh fólií nebo talířkem a dáme na chvilku odpočívat do lednice. Chia semínka díky vodě obsažené v ostružinách mírně zvětší svůj objem a vytvoří hustý gel.

 

chia pudink

Použití jako marmeláda na domácí kváskové pečivo, do kaší jako přeliv nebo můžete pudink sníst jen tak jako svačinku.

-h-

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sbíráme cookie pro lepší fungování webu.