#5 Bára Uhříčková Jak Zhubnout Po Porodu

118 Shares

Těhotenství a období po porodu je u každé ženy velmi individuální. Přesně nedokáži říct, jaké jsou rozdíly mezi ženami, které dokážou zhubnout po porodu bez problému a vrátí se na svoji původní váhu a těmi, kterým nabraná váha během těhotenství zůstane. Velkou roli v tom jestli se zhubnout daří či ne, hrají hormony a psychika ženy.“ 

Poslechni si rozhovor s Bárou na konci článku

Barča je průvodce krásnými, ale mnohdy i těžkými chvílemi maminek, kdy přivádí své největší lásky na světlo světa. Úzce spolupracuje s těhulkami. Její zkušenosti sahají od gynekologického prostředí, přes šestinedělí novopečených maminek až po současnou porodní asistentku.

Jak zhubnout Po Porodu, když s tebou mávají hormony a psychika

Zdravé Stravování, Psychika a Správná Hladina Hormonů Je Rozhodující Pro Zhubnutí Po Porodu

S Barčou jsme se shodly, že velkou roli v tom, zda se ženě daří po těhotenství zhubnout či ne, hrají její hormony a psychika. Každá žena vnímá průběh těhotenství jinak. Žena se po porodu dostává do nové role matky, kdy se mění velká část jejího dosavadního života. Ze sociálního a rodinného pohledu má každá maminka jiné podmínky, což všechno může mít vliv na to, jestli se ženě vede zhubnout po porodu nebo je to složitější. O hormonech a jejich vlivu na hubnutí si přečti více zde, v tomto článku.

Předchozí zkušenosti se cvičením, jako výhoda nejen u porodu

Předchozí vztah ke zdravému jídlu a cvičení je určitě pro ženu po porodu výhodou. Snadněji se tak může dostat na svoji původní váhu a zajet do předešlých kolejí. Určitá předchozí zkušenost se cvičením může ženám značně pomoct během porodu, kdy se jim může snadněji rodit. Během porodu zvládají lépe pracovat s dechem a svaly na těle.

Po porodu žena potřebuje především klid a podporu ze strany rodiny. Až se situace uklidní a všichni si zvyknou na nový režim, tak žena může doma postupně začít s jednoduchým cvičením. Pořád ale záleží na tom, jaký měla žena průběh porodu a jaké jsou začátky s miminkem, které můžou být zpočátku velmi únavné a na cvičení není ani pomyšlení.

Fitness trenér Robin, na kterého se můžeš těšit v dalším podcastu, doporučuje ženám se cvičením začít nejdřív dva měsíce po porodu. Setkává se i s takovými případy, kdy mu ženy píšou už druhý týden po porodu, že se cítí fajn a jsou nachystané na cvičení. Robin je však brzdí, protože mají kvůli kojení a možnému kyselému mléku ze cvičení, opravdu čas. Stejně jako Bára má zkušenost s ženami, které po porodu dokážou zhubnout jednoduše, mnohdy i na nižší váhu než měly před porodem, ale taky s těmi, které mají problém po porodu zhubnout.

Poznej Báru skrze předporodní kurz a těhotenskou masáž

Barča pořádá předporodní kurzy, kde se taky mimo jiné zabývá stravováním během těhotenství a po porodu. Na bližší informace o tomto kurzu se obrať přímo na Barču na jejím fabebooku Barbora Uhříčková. Budoucím maminkám taky nabízí těhotenské masáže, na které se taktéž informuj přímo u Barči přes facebook.

Další informace a Barčiny názory si poslechni v podcastu níže. Máš radši youtube? Podcast si můžeš pustit i v něm.

Chceš zhubnout po porodu, ale nevíš jak na to? Napiš mi na hana@hanastipak.cz a domluv si svoji první konzultaci se mnou ZDARMA.

Chceš začít už teď hned? Stáhni si zdarma můj eBook 6 Chyb Při Hubnutí, Které Určitě Neznáte, tady.


For Mimi by Twin Musicom is licensed under a Creative Commons Attribution licence (creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Artist: www.twinmusicom.org/

Whatdafunk by Audionautix is licensed under a Creative Commons Attribution licence (creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Artist: audionautix.com/

118 Shares

4 thoughts on “#5 Bára Uhříčková Jak Zhubnout Po Porodu

  1. Každá z nas urcite po porodu bojuje s kily navic.Sice je pravda,ze ja jsem po prvnim porodu prijela z porodnice s vahou jako pred tehotenstvim,ale brisko stale bylo videt.Navic jsem nechtela prijit o mlicko,tak jsem behem pul roku po porodu pribrala asi 8kg,kdy jsem nic nedelala,ale po půl roce jem zacala na sobe makat,a dostala se na puvodni vahu.Zacala jsem behat a cvicit Jillian Michaels,ale u cviceni briska by se melo opatrne.Hlavne zjistit,zda nahodou nemate po porodu diastazu(rozestup brisnich svalu).V tomto případě se nesmi cvicit prime brisni svaly,ale jen sikme. Holky,maminky,nikam nespechejte,do niceho se nenutte,ja sama jsem si po druhem porodu,kdy jsem se vratila se 7mi kily po cisarsskem rezu navic,ze mam zbytek zivota na cviceni.Po cisari se musi zvlast opatrne a tak jsem zacala cvicit skoro po roku a ctvrt,ale nejen kvuli cisari,ale i kvuli predchozim zdravotnim problemum..Ale vse jde,hlavně si hlidat jidlo,jist pravidelne,neprejidat se,vyhybat se smazenemu(ikdyz jsme jen lidi,takze kazdy sem tam s
    zhresi),vyvarovat se sladkemu,dale hlavne jist vyvazene,mit dostatecny prijem bilkovin,tuku,sacharidu a vlakniny…k tomu pohyb,bez nej to nejde,a minimalne centimetry pujdou dolu.Ikdyz ne hned,nezoufejte,hubnuti je dlouha cesta,jednou vyskedky
    budou videt!Nekomu to jde rychleji,nekomu pomaleji jak padlo v rozhovoru s Baruskou,každá z nas ma jine hormony a jine rodinne zazemi,kazda ma jiny dostatek casu.Ale vždy to pujde!Nevzdavejte se! ;-)My vsechny to zvladneme!I ja jsem na uplnem zacatku,je nas takovych hodne,co zacinaji kazdy den,hlavně si vzdy rikejte,ze ikdyz cvicite jen trosku,je to vzdy vetsi pobyb,nez u tech,co sedi na zadku…

    1. Peti, napsala jste to krásně. Hubnutí je vždycky dlouhá cesta, ale stojí za to. A jak já říkalm, žádný úspěch se nerodí přes noc, tak ani zhubnutí se nestane přes noc.

      Tělo je živý organismus a chvilku mu trvá než se na něm začnou dilt viditelné změny. Proto by to nikdo neměl brzo vzdávat jen kvůli tomu, že nevidí výsledky hned. Chce to opravdu čas a vytrvalost. Nespěchat na sebe. Po porodu obzvlášť. Na diastázu se musí dávat pozor a bříško sledovat, na což by měl upozornit už ošetřující lékař.

      Nejdůležitější je na sobě postupně pracovat a nezapomínat na sebe. Tělo máme jenom jedno a žijeme jen v něm, tak bychom se o něj měli s láskou starat.

  2. Zdravím vás holky a všechny maminky. Souhlasím s tim, jak píšete,ze maminky po porodu se musí vyrovnat první s hormonalnimi a psychickými změnami, poté teprve začít řešit svůj zevnějšek. Období po porodu velmi často patří mezi nejnáročnější část mateřství. Určitě se lépe cítí maminky které mají správné vyživove návyky a tělo zvyklé na pohyb,než je tomu naopak. Za sebe bych dlouho neodkladala cvičeni po porodu,cvičení totiž nemusi znamenat pouze potit se ve fitku a makat na vyrysovani buchticek. Hned jak se maminka cítí po porodu dobre,bych začala s posilováním panevniho dna. Tyto speciální cviky napomužou vrátit pěkně vnitřní orgány do původního stavu, vymizí potíže s možnou inkontinenci po porodu, panev se zpevni a hned je pohyb a péče o miminko snazší. Po sestinedeli je dobre začít s cviky ,které jsou již mírně zpevňovací a hlavně protahovaci. Přestanou bolet záda, vymizi i jine pohybove potíže , maminka si během cvičení psychicky odpočine a vyčistí mozek od každodenní mnohdy namáhavé rutiny. Specialni cviky pro maminky po sestinedeli jsou dostupne z ruznych zdroju,nejlepsi je ovsem navstivit aspoň pár hodin kurzů se speciálně zaměřeným cvičením a proskolenymi lektory. Jinak co se týká samotné váhy, důležité je,aby se maminka sama cítila dobře. Nezáleží na čísle které ukazuje váha,ale na pocitu ženy. Nejdůležitější je ovsem psychická pohoda, žádné výčitky svědomí,užívání si mateřství a příprava pokrmů z kvalitních surovin. Začíná to v hlavě. …přeji všem hodně zdaru a příjemného materstvi:)

    1. Dobrý den paní Aleno, plně s Vámi souhlasím. Cvičení a zdravé stravování je vždy plus a jen nápomocné při regeneraci maminky po porodu. Posilování pánevního dna by ženy měly posilovat nejen kvůli porodu. Samotné ovládání svalů pánevního dna mamince pomůže už u porodu, kdy si díky posilování zpevní svaly, které se zapojují při porodu.

      Psychická podpora ze strany rodiny je moc důležitá. Sebevědomí je celkově u žen problém. Častěji se setkávám s nízkým sebevědomím, kdy se ženy zbytečně podhodnocují. Přivedení miminka na svět je krásný úděl ženy a každá by na sebe měla být hrdá, že poskytla své tělo k tomu, aby vznikl nový život.

      Cvičení jako vytažení ze stereotypních dnů je snad ta nejlepší možnost. Cvičením se vytváří hormon endorfin, což je hormon štěstí. Jako odreagování můžu taky doporučit meditace nebo jógu.

      Děkuji za krásný komentář 🙂

      Hanka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *