fbpx

7 Důvodů, Proč Začít Se Silovým Cvičením, Když Chceš Zhubnout

Share on facebook
Share on email
Share on pinterest

Silové cvičení by mělo patřit mezi vaše TOP cvičení, pokud je vaším cílem zhubnout. Silovým cvičením dochází efektu dohořívání, kdy tělo spaluje ještě dlouho po tom, co se cvičením skončíte. Je to způsob cvičení, který může zahrnovat cvičení s vlastní váhou těla, se záteží  a nebo kombinace těchto dvou dohromady.

Z mých videí, které můžete vidět tady na mém youtube kanále uvidíte, že upřednostňuji cvičení s vlastní váhou těla a pár netradičními pomůckami ke cvičení. Když se bavíme o silovém tréninku, tak ženy obvykle na toto téma argumentují, že je to cvičení muže, přehlížejí jej a radši upínají pozornost na čas konzumující kardio cvičení. Mnoho lidí si pod tímto pojmem představí cvičení v posilovně, kde taháte těžká závaží v podobě činek.

Jenže silový trénink neznamená pouze cvičení se železem. Zvládnete jej i pouze se svým tělem, kdy naopak procvičíte i ty skupiny svalů, které byste jinak neprocvičili. Tady vám předkládám 7 důvodů, proč byste měli začít se silovým cvičením, když chcete zhubnout.

1. Spaluje velké množství tuků

Během silového cvičení, dochází k tak zvanému efektu dohořívání (kyslíkovému defektu, který vznikl během cvičení), což znamená, že vaše tělo spaluje tuk ještě dlouho po cvičení. Někdy jej spaluje až několik dní, kdy tělo obnovuje a regeneruje poškozené svalové tkáně. K obnově tkání je zapotřebí velké množství energie, kterou tělo spálí. Je to velmi výhodný způsob cvičení, při kterém spalujete ještě dlouho po tom, co jste se cvičením skončili. Na rozdíl od kardia cvičení, u kterého musíte držet vaši tepovou frekvenci poměrně nízko po dlouhou dobu, aby došlo ke spalování tuků. U klasického kardia cvičení, kdy držíte svoji tepovou frekvenci na stejné úrovni po dlouhou dobu, tohoto efektu nedosáhnete.

2. Silovým cvičením předcházíte zraněním

Po každém silovém cvičení se obnovuje nejen svalstvo, ale taky kosterní soustava, kdy se obnovuje hustota tkání. Silový trénink pomáhá udržovat pevné kosti. Předchází jejich řídnutí, ke kterému dochází ve stáří.

3. Dodává tělu křivky a pevnost

Cvičení s váhami neznamená, že budete vypadat jako Hulk, čehož se většina žen obává. Naopak. Cvičení s váhami, ať už vlastní nebo v podobě činek, pomáhá tvarovat sexy křivky na těle, čehož pouhým běháním nedosáhnete. To byste jedině museli běhat opravdu tvrdě a intervalově.

4. Zpomaluje ztrátu svalové hmoty

Ke ztrátě svalové hmoty postupně dochází během stáří spolu s řídnutím kostí. Silovým cvičením těmto ztrátám a změnám můžete předcházet. Ke ztrátě svalové hmoty taky dochází během kardio cvičení jako je například běh. Proto pokud rádi běháte, tak byste měli do svého programu zařadit taky silové cviky ke stimulaci růstu svalové hmoty.

5. Zlepší se vám spánek, navýší energie a psychicky se budete cítit lépe

Cvičení dodává novou energii do těla, díky které fungujeme po zbytek dne. Sami určitě znáte to, že se člověk cítí daleko víc unavení tím, že nic nedělá, než když se jde třeba jenom protáhnout. Na druhou stranu taky zlepšuje spánek. V noci dochází k přestavbě svalové hmoty a regeneraci po celém dnu, což nás krásně ukolébá ke spánku. Nutno podotknout, že cvičení nás dělá psychicky spokojenějšími a veselými. Neznám žádný problém, na který by cviření nebylo lékem.

6. Zlepšuje fungování každodenních pohybů a držení těla

Mnoho cviků vychází k pohybů, které denně běžně vykonáváme. Cvičení je způsob, kdy tyto pohyby nacvičujeme, abysme je i v každodenním životě prováděli správně a tím tak předcházeli zranění a bolestem. Cvik jako dřep využíváme, když chceme něco těžkého zvednout ze země. Mrtvý tah využíváme když se pro něco před sebou skláníme. Silový trénink také pomáhá předcházet bolestem zad, což z vlastní zkušenosti znám. Stačí mi dva dny sedět za počítačem bez cvičení a cítím, jak mě záda táhnou a bolí.

7. Potřebujete k němu jen vaše tělo

Hodně lidí chce zhubnout, ale málokdo se do toho pustí a ještě míň jich vytrvá. Často pod záminkou, že jíst zdravě, aby člověk hubl a navštěvovat fit centrum, je drahé. Není. Ke cvičení s vlastní váhou nepotřebujete navštěvovat fitness centra, stačí vám volný prostor venku nebo u vás doma. Když začnete jíst zdravě, tak přestanete kupovat nezdravé potraviny, čímž nakonec i ušetříte.

Musím dodat, že samotné cvičení ani žádná dieta vás nespasí. Pokud nemáte vaše stravování správně nastavené, tak vám ani dvě hodiny cvičení denně k hubnutí nepomůžou. Správná strava bez diet a pravidelné cvičení a přirozený pohyb jsou základem bez kterého se u hubnutí neobejdete.

-h-

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sbíráme cookie pro lepší fungování webu.